Twórcze myślenie oraz unikanie pułapek w konkursach matematycznych

Podczas tego wykładu skupimy się na analizie trudności napotykanych w zadaniach matematycznych, które pojawiają się w różnego rodzaju konkursach. Rozważając wyzwania, z jakimi uczniowie i uczennice często się zmagają, przyjrzymy się ich źródłom oraz sposobom, w jakie można je skutecznie rozwiązać. Przeanalizujemy charakterystyczne typy zagadnień, które wymagają nie tylko głębokiej wiedzy matematycznej, ale także umiejętności elastycznego myślenia, dedukcji i twórczego podejścia.

W trakcie prezentacji omówimy strategie podejścia do zadań wymagających innowacyjnego myślenia, takich jak zadania kombinatoryczne, geometryczne czy algebraiczne. Skupimy się na identyfikacji kluczowych pułapek oraz pokazaniu, w jaki sposób unikać powszechnych błędów popełnianych podczas rozwiązywania problemów matematycznych w stresującym konkursowym środowisku.

Wnioski płynące z naszych analiz pozwolą zarówno uczniom, którzy uczestniczą w konkursach, jak i nauczycielom, lepiej zrozumieć specyfikę trudnych zadań i skutecznie przygotować się do ich rozwiązywania. Poprzez zgłębianie tych aspektów, będziemy dążyć do budowania pewności siebie w obliczu złożonych problemów matematycznych oraz rozwijania umiejętności, które przydadzą się nie tylko w konkursach, ale także w dalszej matematycznej przygodzie.

Informacje o prowadzącym
Michał Zwierzyński
Pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale MiNI PW. Popularyzator matematyki i informatyki oraz koordynator konkursu matematycznego MiNI PW (www.konkurs.mini.pw.edu.pl).

godzina: 
11:00-11:50
sala: 
211