Ozobot i matematyka

Warsztat jest adresowany do uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej i ma na celu pokazanie Ozobota, jako narzędzia do nauki matematyki. Ozobot potrafi poruszać się po czarnych liniach z kolorowymi kodami, pod którymi kryją się rozumiane przez niego polecenia. Drugi sposób komunikacji wymaga napisania programu w Ozoblockly lub OzoPythonie. Jeżeli program ma dotyczyć tematu matematycznego, to trzeba go tak przedstawić, żeby Ozobot go zrozumiał. Ta analiza problemu matematycznego dla potrzeb komunikacji z Ozobotem jest największą zaletą wykorzystania Ozobota do nauki matematyki. Pokażemy na warsztacie, że ucząc innych (w tym wypadku Ozobota) uczymy się sami.

Poziom
Szkoła podstawowa klasy 4-6

Informacje o prowadzących
Krystyna Kolendo-Dzięgielewska
Matematyk (metody numeryczne i programowanie), nauczycielka informatyki w Pozytywnej Szkole Podstawowej w Gdańsku. Od kilku lat intensywnie uczy dzieci programowania, które uważa za najlepsze narzędzie do rozwijania kreatywności. Autorka bloga modanakoda.blogspot.com, ekspertka Fundacji Edukacja na NOWO.

Paweł Hommel
Absolwent Akademii Pomorskiej w Słupsku, gdzie studiował na kierunku Historia z Wiedzą o Społeczeństwie, a ponadto ukończył Politechnikę Gdańską na kierunku Standardy ISO i Zarządzanie przez Jakość (TQM) oraz Wyższą Szkołę Gospodarki na kierunku Technika i Informatyka. Pracuje w Pozytywnej Szkole Podstawowej w Gdańsku jako nauczyciel informatyki. Grafika i modelarstwo to jego pasje.

godzina: 
10:00-10:50
sala: 
219