Ostatnie lata obfitują w olbrzymie skoki w dziedzinie uczenia maszynowego i algorytmów, które dały nam wielkie modele języka i interfejsy takie jak ChatGPT. Ale co właściwie wynika z tych dokonań dla matematyków? Czy da się jakoś pożenić paradygmat uczenia maszynowego i modeli języka z dedukcyjnym podejściem do matematyki?
Chciałbym pokazać, że mamy już narzędzia, które pozwalają wspierać uprawianie matematyki na profesjonalnym poziomie i pokazać kilka trików, które pomagają w codziennej pracy. Zobaczymy też jakie ograniczenia mają poszczególne modele i dlaczego pewne rzeczy w nich nie wychodzą wcale, a niektóre działają zdumiewająco dobrze.
Bartosz Naskręcki
realizator opis
Matematyk, który dzieli czas pomiędzy zainteresowania w dziedzinie geometrii algebraicznej, teorii liczb, krystalografii i AI w matematyce. Staram się dociekać jak dokładnie wszystko działa i dlaczego. Interesują mnie związki nieoczywiste i analogie pomiędzy dziedzinami.
miejsce
107
dzień
24/09/2025
godzina
13:00-13:50
tagi
III-IV LO
wykład