Uczniowie często pytają: „Po co uczymy się o funkcjach, prawdopodobieństwie itp.?” Taki brak wiary w przydatność zgłębianej wiedzy bardzo obniża motywację do nauki matematyki i na pewno nie ułatwia uczenia się uczniom, a nauczania nauczycielom.
Podczas wykładu zaprezentowane zostaną przykłady zastosowań różnych treści matematycznych nauczanych w szkole (od arytmetyki, przez funkcje, do prawdopodobieństwa) w poważnych dziedzinach dotyczących nas wszystkich, nawet jeśli nie jesteśmy tego świadomi.
Anna Rybak
realizator opis
Koordynatorka Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki, działającego w ramach Wydziału Matematyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Ma duże doświadczenie w pracy nauczycielskiej: przez wiele lat pracowała jako nauczycielka matematyki i informatyki. Obecnie również utrzymuje ścisły kontakt ze środowiskiem szkolnym, prowadzi zajęcia dla uczniów i nauczycieli w ramach pracy Centrum oraz zajęcia z dydaktyki matematyki dla studentów – przyszłych nauczycieli matematyki. W swojej pracy dydaktycznej opiera się na teorii kształcenia konstruktywistycznego, prowadzącego uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy w wyniku prowadzonej przez nich pracy badawczej.
dzień
24/09/2025
godzina
13:00-13:50
tagi
LO
wykład