Rozwój technologiczny przynosi nam nieustannie nowe narzędzia, które możemy stosować podczas lekcji. Od kalkulatorów, przez aplikacje na smartfony, Geogebrę, WolframAlpha, po ChatGPT. Ich obecność w klasie wiąże się z nadzieją na ciekawsze lekcje i efektywniejsze przekazywanie wiedzy, ale też z obawą o nierównomierny rozwój istotnych z perspektywy systemu edukacji kompetencji, o nadmierne poleganie na urządzeniach zewnętrznych i ekspozycję na technologię, jak też o właściwe przygotowanie do egzaminów oraz dalszego nauczania na poziomie akademickim.
Podczas warsztatu omówię i zaprezentuję każde z najpopularniejszych rozwiązań, skupiając się na jego wadach i zaletach z perspektywy nauczyciela. Podpowiem w jakich okolicznościach warto po nie sięgnąć, które wykorzystać/wybrać, a które w mojej opinii będzie stratą cennego czasu, jaki mamy poświęcić uczniom lub przygotowaniu do zajęć z nimi.